Ніхто в житті не застрахований від ситуації, коли нічим платити за кредит. Спочатку ви його сумлінно погашали, але раптом навалилися обставини, і у вас немає можливості платити за нього в термін. Як поступити в цій ситуації? Як буде реагувати на це банк?
Схеми дії банку:
Прострочення кредиту в банку - подія досить часте. Є два способи вийти зі скрутної ситуації: лояльний і нелояльний. При нелояльною підході банк намагається отримати від клієнта гроші будь-якими шляхами, аж до судового розгляду.
Якщо клієнт брав гроші в кредит на покупку автомобіля або чогось іншого, то його змушують продавати куплене, щоб відшкодувати борг. Цей метод уже застарів, але деякі банки досі практикують.
Лояльний підхід використовують багато банків. Він складається з комплексу гуманних заходів, спрямованих на те, щоб допомогти клієнту виплатити борг по кредиту.
Варіанти лояльного підходу:
Варіант перший
Банк змушений збільшити термін виплати кредиту. Наприклад, якщо у клієнта до повного погашення боргу залишається півроку, то йому запропонують збільшити цей термін до 2-3 років. Зменшиться щомісячний платіж за кредитом.
Для банку такий крок буде невигідним. Питання прострочення кредиту в банку переглядається під час переговорів двох сторін. Позика в результаті отримує статус індивідуального. Норми резервування тут більше. Ризики банку за цією угодою підвищуються від 1,5 до 20% в залежності від його політики, що стосується резервів.
Щоб компенсувати свої втрати, банк підвищує ставку індивідуального позики на кілька відсотків. Перед тим як піти на це, банк проводить повторну перевірку клієнта на платоспроможність.
Варіант другий
У разі, якщо до кінця строку погашення кредиту ще досить багато часу, а позичальник знає, що через кілька місяців у нього підвищиться платоспроможність, то йому пропонують інший графік платежу.
Йому дозволяють протягом декількох місяців (від 3 до 9) не погашати основний борг, а виплачувати тільки відсотки по позиці. Протягом цього пільгового періоду зменшується платіж по кредиту в 2-4 рази. Перед цим рішенням також проводиться перевірка фінансового становища клієнта.
Для того щоб вирішити проблему з простроченням кредиту в банку, клієнт повинен написати письмову заяву у відділ по проблемних кредитах. У ньому він повинен викласти свою ситуацію, вибрати, який з вищеописаних варіантів йому підходить і чому.
Кожен подібний випадок розглядається індивідуально для кожного клієнта. Працівники банку консультують клієнта з усіх питань і можуть скласти йому приблизну схему оплати боргу. Кредитор і позичальник повинні дійти до обопільного рішення і підписати відповідний договір.
Чим раніше клієнт оголосить, що у нього може статися прострочення кредиту в банку, тим краще для нього. Коли прострочення невелика і не виросла пеня, вирішити ситуацію набагато легше.
Ці два варіанти можливо застосувати, якщо клієнт ще не прострочив платіж або прострочення становить менше 30 днів. В іншому випадку, щоб реалізувати один із цих способів, банк зажадає спочатку внести прострочену суму, що часто буває для клієнта проблематичним.
Якщо клієнт вносить відразу всю суму боргу в один день, то банк може значно зменшити пеню. Ще є варіант видати споживчий кредит на великий термін під малий відсоток, щоб клієнт міг погашати заборгованість за основним кредитом і міг уникнути прострочення кредиту в банку.
Схеми дії банку:
Прострочення кредиту в банку - подія досить часте. Є два способи вийти зі скрутної ситуації: лояльний і нелояльний. При нелояльною підході банк намагається отримати від клієнта гроші будь-якими шляхами, аж до судового розгляду.
Якщо клієнт брав гроші в кредит на покупку автомобіля або чогось іншого, то його змушують продавати куплене, щоб відшкодувати борг. Цей метод уже застарів, але деякі банки досі практикують.
Лояльний підхід використовують багато банків. Він складається з комплексу гуманних заходів, спрямованих на те, щоб допомогти клієнту виплатити борг по кредиту.
Варіанти лояльного підходу:
Варіант перший
Банк змушений збільшити термін виплати кредиту. Наприклад, якщо у клієнта до повного погашення боргу залишається півроку, то йому запропонують збільшити цей термін до 2-3 років. Зменшиться щомісячний платіж за кредитом.
Для банку такий крок буде невигідним. Питання прострочення кредиту в банку переглядається під час переговорів двох сторін. Позика в результаті отримує статус індивідуального. Норми резервування тут більше. Ризики банку за цією угодою підвищуються від 1,5 до 20% в залежності від його політики, що стосується резервів.
Щоб компенсувати свої втрати, банк підвищує ставку індивідуального позики на кілька відсотків. Перед тим як піти на це, банк проводить повторну перевірку клієнта на платоспроможність.
Варіант другий
У разі, якщо до кінця строку погашення кредиту ще досить багато часу, а позичальник знає, що через кілька місяців у нього підвищиться платоспроможність, то йому пропонують інший графік платежу.
Йому дозволяють протягом декількох місяців (від 3 до 9) не погашати основний борг, а виплачувати тільки відсотки по позиці. Протягом цього пільгового періоду зменшується платіж по кредиту в 2-4 рази. Перед цим рішенням також проводиться перевірка фінансового становища клієнта.
Для того щоб вирішити проблему з простроченням кредиту в банку, клієнт повинен написати письмову заяву у відділ по проблемних кредитах. У ньому він повинен викласти свою ситуацію, вибрати, який з вищеописаних варіантів йому підходить і чому.
Кожен подібний випадок розглядається індивідуально для кожного клієнта. Працівники банку консультують клієнта з усіх питань і можуть скласти йому приблизну схему оплати боргу. Кредитор і позичальник повинні дійти до обопільного рішення і підписати відповідний договір.
Чим раніше клієнт оголосить, що у нього може статися прострочення кредиту в банку, тим краще для нього. Коли прострочення невелика і не виросла пеня, вирішити ситуацію набагато легше.
Ці два варіанти можливо застосувати, якщо клієнт ще не прострочив платіж або прострочення становить менше 30 днів. В іншому випадку, щоб реалізувати один із цих способів, банк зажадає спочатку внести прострочену суму, що часто буває для клієнта проблематичним.
Якщо клієнт вносить відразу всю суму боргу в один день, то банк може значно зменшити пеню. Ще є варіант видати споживчий кредит на великий термін під малий відсоток, щоб клієнт міг погашати заборгованість за основним кредитом і міг уникнути прострочення кредиту в банку.